Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



måndag 14 januari 2013

Fototriss - Så här ser det ut där jag är


Efter 3 veckors ledighet, 21 dagar har solen visat sig 3 gånger. Förutom i söndags då det var dags för hemfärd!
Men hann med en fin promenad runt Eskilstuna ån i friluftsområdet Vilsta. När temat "Så här ser det ut där jag är" så råkar jag alltid befinna mig på torpet. Var lite fotomässigt uppgiven så telet kom tyvärr inte med. 




Fick roa mig med att titta på änderna och njuta av solglittret.


10 kommentarer:

BP sa...

Du hittade iaf guldkornen:-) I Stockholm har vi haft lika många soltimmar som i Eskilstuna - men åtminstone är det en storstad;-)

Toppen bilder förresten!

Jah Hollis sa...

Vi fick båda en fågelvän på våra trissar. Men du har mer is. :-)

juanna sa...

Solen lyser o isen verkar smälta - 3 dagar... samma som i Sthlm... depri,erande, solljus behövs denna mörka årstid.
Fina bilder!!

Anni sa...

Men bilden på anden som flyger iväg blev superlyckad, så nog fick du en bra triss! Det är mycket vårkänsla i dina bilder - något helt annat känner jag när jag tittar ut på all nysnö.

Och tack för att du länkade till din stockholmspromenad, det var roligt att se och läsa! Förstår att ni lärde er massor under den vandringen, många intressanta detaljer!

Seraphinas Phantasie sa...

Wonderful photos of the Wintertime around you. Best regards, Synnöve

KajsaLisa sa...

Mittenbilden med fågeln och krusningarna i vattnet fick du till jättebra. Visar att man inte alltid skall följa dom etiska reglerna inom fotografering.
Hade jag tagit bilden så hade jag antagligen lagt fågeln i nederkant för att få en tom yta i färdriktningen. Men då hade jag missat speglingen i vattnet och krusningen på ytan av vingslagen.

Monica sa...

Härligt vintrig triss, anden som lyfter blir min favorit en riktigt läcker bild;-)
ha en skön kväll

Nett sa...

Härliga bilder :) Ni har vinter och snö kvar ser jag.

Idag var jag ute och kollade efter en mindre systemkamera, men fastnade inte för någon idag, det var ganska urplockat med, antar att det kommer in nya modeller snart.

Tantkalle sa...

Jag får vårkänsla av dina fina bilder, jämfört med vår snö och stränga kyla. Bra fotat och trissat!

Anonym sa...

Ser trevligt ut. Gillar verkligen bild nummer två med den flyende anden :0)