Välkommen till min blogg

Varmt välkommen till min blogg! Jag har skapat denna för att ha lite roligt, dela foton och annat med andra intresserade. Som nämns i min profil älskar jag hundar, promenader, min lilla familj och torpet. Alla foton som visas på min sida är tagna av mig själv (IB Linnea) om inte annat anges. Min mor hette Elsa Linnea därav namnet på min blogg!
Du får gärna kommentera mina inlägg och kan välja om du vill vara anonym eller uppge en adress till egen blogg eller e-postadress.

OBS: Alla bilder i inläggen kan klickas upp till större storlek.



söndag 4 november 2012

Fototriss - Portar o dörrar



Portar och dörrar blev temat denna gång, kul tema kan tänka att jag får se många vackra sådana.


Valde en glasdörr som leder oss ut till Stadgårdsleden här i Stockholm. Är vid Fotografiska muséet, denna led är osedvanligt ful, trafikerad och trist. Lika trist som vädret.


En vacker port vid Fartbursgatan på Södermalm, alldeles utanför min arbetsplats vid S:a Station.


Välkommen in genom det blå dörrarna, alltid finns väl något som kan intressera!

21 kommentarer:

Pialotta sa...

Triss i härliga portingångar ... ingen är den andre lik lixom... så sköna :)

Anonym sa...

Spännande dörrar med fina perspektiv - vackert! :)

Violen sa...

Vilken fin och omväxlande triss! Skulle gärna kika in till det antika en stund.

cat sa...

Trevlig varierad triss!

Anonym sa...

Spännande portar och dörrar du hittat. Försöker att placera dem på kartan i mitt huvud :0)

KajsaLisa sa...

Kul med en riktig tråkport som omväxling, men den sista som jag är rätt säker på ligger i Gamla Stan ser inbjudande ut, man får lust att kika in där.

Ammis sa...

fantasifull sammansättning
dörrar från olika tidsepoker - vilken går man helst igenom?

Anita A sa...

Fint val av dörrar/portar och den första med bussen och folk som hastar förbi gillar jag lite extra!

Steffe sa...

Kul varierad triss med dörrar från olika tidsepoker.

Anitas Blogg - Malta sa...

Gillar dina dörrar! Den första var fydigt tänkt och vad snyggt det blev med speglingen. Mittenbilden gillar jag från mina gamla hemmakvarter och den sista ser lockande ut och jag skulle gärna kliva in i här.

Beppan sa...

Intressant triss i dörrar!!

Stare Ström sa...

Visst gjorde de vackrare dörrar förr?!

Marit Johansson sa...

Så vacker bilden i mitten är, det blev som en naturlig inramning av trädet!

Anneli - A'la Foto sa...

Fint tolkat där mittenbilden blir min favorit!

ha en härlig vecka!

Erik Semlan sa...

Ingången till antikboden nere under gatuplan tycker jag mig känna igen, undrar om inte den också finns på Södermalm?
Porten i mitten är fin, blir den jag väljer i din triss.
Tack för din kommentar, ha en skön vecka.

Pysselfarmor sa...

:-)))

Porten i tredje bilden har jag också fotograferat. Blir ju helt naturligt när man går förbi den någon gång i veckan.....jag tar olika vägar till jobbet vid Mariatorget bara för det är så trist att dag ut och dag in gå samma gator :-))

Pysselfarmor sa...

just det glömde säga att alla mina bilder, precis som det stod på min inlägg, är från Prag....dvs Slussen är också i Prag :-))

juanna sa...

Undrar om man får sällskap när går ner till Antikshoppen?!

40plus sa...

Gillar verkligen speglingen i den första bilden. Snygg triss!

Karoleen sa...

Vilka läckra bilder från vår vackra huvudstad. Den andra bilden är väldigt fin! =)

Ingegerd sa...

Jättefin triss! Sista fotot ser så inbjudande ut!